Projecten

In de afgelopen jaren hebben wij al een groot aantal projecten mogen verwerken. We werken aan verschillende projecten uit diverse sectoren. Wij hebben ervaring in oppervlaktebehandelingen in de volgende bedrijfstakken: machinebouw voor OA, food/feed/farma, agrarisch en infra, automotive en carosseriebouw, nucliair & petrochemie en procestechniek. Deze projecten komen afwisselend van zakelijke en particuliere klanten. Dit maakt dat we continu met een uniek project bezig zijn dat een andere aanpak vereist. Vaak verschilt de grootte, het materiaal, de benodigde behandeling, eventuele voorzorgmaatregelen en de afwerking ervan. Hierdoor blijven we scherp op de kwaliteit die we leveren. We willen niet de grootste zijn, maar wel de beste.

Marcelissen - machinefabrikant voedselverwerking

Marcelissen bouwt voedselverwerkende machines en heeft meer dan 70 jaar ervaring in dit familiebedrijf. Zij zijn dan ook kennisleider op het gebied van machinale voedselverwerking. Marcelissen levert kwalitatieve totaaloplossingen waarmee productieprocessen van klanten rendabel en verantwoord blijven draaien. Vanuit de locatie in Venlo leveren zijn in-house R&D, engineering, producten en 24/7 support aan klanten wereldwijd.

 

Voor ons is Marcelissen een terugkerende klant voor het glasparelstralen van diverse machines. Onlangs hebben wij de ‘Slitmaster 105 professionele frietsnijmachine’ mogen voorzien van de juiste oppervlaktebehandeling. Bij binnenkomst van de goederen kijken we of deze overeenkomen met de pakbon. Daarna vindt er een snelle controle plaats voor eventuele afwijkingen. Vervolgens worden de producten op volgorde gereedgezet in de cabine. De frietsnijmachine wordt met een lage ruwheid van Ra 0.8 µm gestraald.

Een eindproduct dat we voor Marcelissen behandeld hebben in onze cabines.

Doordat we glasparelen met deze lage ruwheid zijn er minimale aanhechtingseigenschappen voor bacteriën en verontreinigingen, wat natuurlijk erg belangrijk is bij een voedselverwerkende machine. Daarnaast is deze ruwheid perfect voor het oppervlak, zodat de aardappelen goed over de machine kunnen glijden. Na het parelen wordt alles netjes per serie verpakt met gerecycled karton. De onderdelen welke bij elkaar horen worden bij elkaar in een boxpallet geplaatst en zorgvuldig in de transport bus geladen. Voor Marcelissen verzorgen we regelmatig het transport voor een vast tarief. Wij zijn erg blij met deze terugkerende klant waar we een fijne samenwerking mee hebben.

Diverse producten van Marcelissen welke bij Scholtz Straaltechniek behandeld zijn.
Diverse producten van Marcelissen welke wij behandeld hebben bij Scholtz Straaltechniek.
Een product van Marcelissen welke bij Scholtz behandeld is.
Een product van Marcelissen welke voorzien is van de juiste oppervlaktebehandeling.

Scholtz Straaltechniek is niet alleen flexibel en meedenkend, maar ook vriendelijk in haar benadering. Met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding weten zij altijd te verrassen en tevreden te stellen.

Bram Cox

Manager Operations & Services - Marcelissen

DvO Engineering - agrarisch en infra

DvO Engineering is een bedrijf dat zich specialiseert in machines voor mechanische onkruidbestrijding tussen planten en bomen voor onder andere de boomkwekerij en fruiteelt. Het is tevens gericht op het ontwikkelen van klant specifieke machines voor de landbouw, boomkwekerij, transport en industrie.

Bij Scholtz Straaltechniek behandelen we regelmatig onderdelen of hele machines voor DvO Engineering. Hun machines moeten enorm goed geconserveerd worden om bestendig te zijn tegen allerlei invloeden als vocht, slijtage, zand en stof. Doordat we duurzaam conserveren, wordt de leeftijd van deze werktuigen- of landbouwgereedschappen verlengt. Bij deze seriematige klus houden we vaker rekening met passingen, kitwerk en laagdiktes. Bij de laagdiktes controleren we of er genoeg verf op zit voor degelijke bescherming van het materiaal. Daarbij is het voor DvO Engineering belangrijk dat de machines er visueel goed uitzien. Dit doen wij door ons hoogwaardig lakwerk hierop toe te passen. Voor deze klant gebruiken we altijd de eigen bedrijfskleur: RAL 7016 antracietgrijs. Voor deze terugkerende klus hebben we speciale transport-, straal- en spuitbokken tot onze beschikking. DvO is een groeiende organisatie met jonge krachten waar we een hele fijne samenwerking mee hebben. 

Een product van DvO hoe het bij Scholtz binnenkwam.
Een product van DvO nadat het behandeld is.
Producten hangen klaar in de rekken.
De ruwheid meten voor het stralen
Aan het werk om de producten te voorzien van een laklaag.
De laatste afwerkingen dat gedaan wordt met het spuitwerk.

Scholtz lakt onze onderdelen al enkele jaren naar tevredenheid. Nick is flexibel en komt zijn afspraken na. De kwaliteit is constant en indien gewenst geeft hij goed advies.

Daan van Os

Engineer machinebouw - DvO Engineering

Boom Transport - transportbedrijf

Boom Transport is een familiebedrijf gespecialiseerd in koel- en vriestransport. Zij rijden voornamelijk geconditioneerd vervoer naar Engeland en Ierland. Met hun multi-tempo opleggers kunnen zij verschillende temperaturen met elkaar samenvoegen in één vrachtwagen. Dit vervoer kan Boom Transport verzorgen van -25 tot +25 °C. In de meeste gevallen is het voor dit transportbedrijf mogelijk om binnen 24 uur op plaats van bestemming te zijn.

De telefooncel van Boom Transport hoe die bij ons binnenkwam.
Een oude telefooncel welke nu volledig opgeknapt en ingericht is.

Boom Transport heeft ter ere van hun 100-jarig bestaan een oude telefooncel gekocht om deze volledig op te laten knappen. Zij rijden vooral voor Engelse klanten en hebben dus een stukje nostalgie met dit land. Wij hebben de eer om een bijdrage te mogen leveren aan dit fantastische project. Aan ons de taak om de telefooncel visueel en beschermend te stralen en spuiten. Allereest ontdoen we dit object van de oude lak, om zo netjes te kunnen werken. De telefooncel bestaat uit gietijzer en aluminium delen welke poreus zijn. Dit betekent dat er in het materiaal kleine openingen aanwezig zijn met als gevolg dat het langzaam vocht doorlaat. Hierdoor is het van belang dat we een dikke primerlaag aanbrengen voor een goede bescherming. Vervolgens zijn we begonnen aan het lakwerk van dit voorwerp. We spuiten het in de originele rode kleur waar de telefooncellen om bekend staan, dit is RAL 3031. Deze kleur heet orient red en bestaat voor 75% uit glans. Na onze werkzaamheden gaat de schilder het project verder oppakken. Er worden raampjes gesneden, deze worden ingekit en dan wordt de telefoon weer aangesloten, zodat Boom Transport de komende 100 jaar contact kan blijven houden met Engeland.

De bovenkant van de telefooncel, voordat deze behandeld is.
Een allround medewerker is bezig met het lakwerk van de telefooncel.
De laatste afwerkingen om het lakwerk van de telefooncel te perfectioneren.

Heb je nog materialen liggen welke toe zijn aan een opknapbeurt? Wij denken graag met je mee!

Heb je hulp nodig?